لپ تاپ شگفت انگیر میخای؟

شمال استوک ایران

شرايط و ضوابط خريد ، مهلت تست و گارانتي ، تعويض و استرداد کالا

– چگونگي خريد از سايت :
۱-بررسي و انتخاب کالاي مورد نظر و تکميل فرم خريد
۲-تماس با شمال استوک جهت اطمينان از موجودي کالا و نهايي کردن سفارش و درخواست عکس از دستگاه مورد نظر
۳-پرداخت صورتحساب توسط سايت و يا واريز مبلغ کالا به شماره کارت يا حساب هاي ذکرشده در سايت
۴-اعلام واريزي از طريق پيام کوتاه به شماره 09111179018 و یا تلگرام به ایدی jahani_info@
۵-تست نهايي ، بسته بندي ضد ضربه  و ارسال دستگاه توسط پرسنل شمال استوک به آدرس مشتري مندرج در هنگام ثبت سفارش

– شرايط و ضوابط خريد :
تقريبا تمام کالاهاي استوک و صنعتي موجود در سايت ، سفارش کشورهاي اروپايي و آمريکا بوده و جهت مصرف کنندگان خارج از آسيا توليد و به بازار عرضه شده.اين دستگاه ها از لحاظ سري ساخت ، مدل ، جنس بدنه ، جنس مادربورد و قطعات ، طول عمر ، ماندگاري و … کاملا با کالاهاي سفارش آسيا و موجود در بازار ايران متفاوت بوده . بطور مثال لپ تاپ هاي HP سري Elitebook لپ تاپ هايي هستند که قيمت نوي آنها در زمان توليد بين ۱۲۰۰ تا ۲۶۰۰ دلار بوده و پس از استوک شدن با افت قيمت حدود ۸۰ درصدي مواجه ميشوند. از اين رو خريد اين نوع لپ تاپ هاي به صورت آکبند و نو هم براي واردکنندگان و فروشندگان ، هم براي مصرف کننده داخل ايران امکان پذير و به صرفه نیست .
تمامي سعي ما بر اين است لپ تاپ ها و کالاهاي استوک موجود در سايت با بهترين شرايط ظاهري و فني موجود عرضه شود. تمامي لپ تاپ ها قبل از واردات به کشور ، از لحاظ سخت افزاري و فني تست گیری میشوند و به عبارتي ديگر وجه تمايز آنها با کالاهاي استوک مشابه ، کم کارکرد بودن و سلامت فني کامل آنهاست.
از لحاظ ظاهري و بدنه با کمترين خط و خش و ضربه خوردگي ( گريد A ) و در بسياري از مدل ها کاملا مشابه کالاي نو ارائه ميشود. البته مدل هاي قديمي که با مشخصات فني و قيمتي پايين ارائه ميشود ممکن است از لحاظ ظاهري و بدنه خيلي تميز و مشابه نو نباشند.

– مهلت تست و تعويض و استرداد کالا :
لپ تاپ ها و کالاهاي استوک درمجموعه ی شمال استوک ۲ بار تست می شوند. يکبار در کشور مبداء و يک بار هم در فروشگاه شمال استوک قبل از ارسال به مشتري.
يعني بعد از بازديد تمامي قسمت هاي بيروني دستگاه که امکان خرابيشون وجود داره ( مثل مانيتور ، کيبورد ، DVD درايو ، پورت ها و… ) يکبار هم بصورت نرم افزاري عملکرد ساير قطعات مورد ارزيابي قرار ميگيره . مثلا سالم بودن هارد با نرم افزار Hard Disk Sentinel – HDD health and temperature monitoring و کارت گرافيک  GPU-Z Video card GPU Information Utilityيا تست سلامت سي پي يو و درجه حرارت دستگاه.
سيستم عامل و درايور ها روشون نصب ميشه و بعد از اينکه يه تست کلي گرفته شد دستگاه جهت فروش در سایت درج ميشه.
با اين حال چون مشتريان کالاي استوک و دست دوم ميخرند ،همه دستگاه ها يک هفته مهلت تست سلامت دارند . به اين ترتيب که اگر تو اين ۷ روز به مشکلي برخوردن که ما توي تست ها متوجه نشده باشيم ، شمال استوک موظفه که اون مشکل رو حل کنه ، مثلا اگر شارژر ، باتري ، هارد ، رم ، درايو نوري ، و … به مشکل خوردن ، براشون تعميير و يا تعويض ميشه .
اگر مشکل دستگاه کلي باشه و با تعويض اين قطعات قابل درست شدن نباشه ، خود دستگاه رو براشون با همین مدل تعويض ميکنيم و یا با يه مدل مشابه به انتخاب مشتري معاوضه ميشه ( که البته ما به التفاوت اون هم محاسبه خواهد شد)
استرداد وجه تنها قبل از ارسال کالا میسر است هنگامی که کالا ارسال شد به هیچ عنوان برگشت وجه امکان پذیر نیست .
شمال استوک تا زمان ارسال رسید کالا مسئولیت خرید شما را بعهده دارد بعد از ارسال  رسید کالا مسئولیت و بیمه بر عهده کالارسان بوده و از عهده شمال استوک خارج است.
لطفا توجه کنید بعد تحویل کالا به کالارسان (پست و تیپاکس و چاپار و اتوبوس یا ماشین شخصی) هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد.خریدار گرامی میتواند با اراده خود اقدام به چگونگی ارسال و بیمه کالا و یا حضور شخص در محل دائمی شمال استوک کالا را تحویل بگیرند.
در مورد کارکرد باتري ، شمال استوک بسته به نوع دستگاه ۱ ساعت کارکرد را تضمين ميکند. و البته که مدل هايي هستند که خيلي بيشتر (بين ۱٫۵ تا ۳ ساعت )شارژ نگه ميدارن ، اما اين قانون کلي هست . اطلاعات بيشتر رو ميتونيد موقع خريد بصورت تلفني يا حضوري سوال کنيد.

– گارانتي يعني چي ؟ چقدر هزينه داره ؟
اغلب دستگاه هاي استوک جزء سري صنعتي و خيلي مقاوم هر کمپاني هست ، يعني ساخته شده براي کار در شرايط سخت و طولاني مدت. همه کسايي هم که قبلا با اين سري لپ تاپ ها کار کردند ميدونن که به اين آسوني خراب يا فرسوده نميشن. اصلا به همين خاطر هست که جنس بدنه و مادربورد و طراحي آنها با بقيه لپ تاپ هاي موجود در بازار متفاوته . با اين حال همه لپ تاپ ها یک ماه گارانتی رایگان دارند و حتی ميتونيد موقع خريد ، لپ تاپ رو يکسال گارانتي کنيد. قيمت گارانتي یکساله هم سعي شده معقول و کارشناسي شده باشه، به اينصورت که هرچقدر مبلغ دستگاه خريداري شده باشه ، ۱۰% بابت گارانتي يکساله شمال استوک بهش اضافه ميشه. بطور مثال اگر Lenovo Thinkpad T410 خريداري کردين به مبلغ 10 میلیون تومان ، با يکسال گارانتي اون چيري حدود 1 یک میلیون به قيمت دستگاه اضافه ميشه.

گارانتي شامل چه چيزهايي ميشه ؟
بطور خلاصه و مختصر ، يعني هر ايراد و مشکلي که خود به خود براي دستگاه پيش بياد و استفاده غلط شما باعث اون نشه شامل گارانتي ميشه. يعني ما تعهد داريم اون مشکلات احتمالي رو تا يکسال براي شما برطرف کنيم.
گارانتي محدود به برطرف کردن اشکالات سخت افزاري دستگاه تحت پوشش ضمانت است. خدمات نرم افزاري اعم از تهيه يا کپي يا نصب Recovery DVD ، نصب و ارتقاء سيستم عامل، درايورها، نرم افزارهاي کاربردي، ويروس زدايي، تهيه پشتيبان از فايلهاي مورد نياز، بازيابي رمز عبور Setup يا رمز عبور سيستم، مشکلات نرم افزاري و ساير خدمات نرم افزاري اساساً مربوط به کاربر است و کلاً جزو تعهدات شرکت دراين گارانتي نيست . در صورتي که به منظور تکميل مراحل تعميرات نياز به انجام هر يک از موارد فوق الذکر باشد، هزينه آن بر عهده خريدار خواهد بود.
پيکسل سوخته و معيوب صفحه نمايش (LCD/LED) کمتر از ۴ عدد شامل گارانتي نمي باشد. باتري و آداپتور نير جزء قطعات مصرفي بوده و فقط داراي يک هفته مهلت تست اوليه ميباشند.

نکته مهم در مورد خرید اقساطی

– افرادی که تمایل به خرید اقساطی از این فروشگاه با همکاری سایت های تسهیلاتی جهت خرید کالا مانند قسطا ، ملت شاپ ، لندو یا والتا را دارند توجه بفرمایند که ارسال کالا منوط به واریز وجه از طرف سایت های مذکور می باشند و تا زمان پرداخت وجه کالای خریداری شده با کد تخفیف صادره به صورت اقساطی از طرف سایت های مذکور به این مجموعه کالا ارسال نمی گردد. و ارسال کالا به مشتری بعد از پرداخت وجه به این مجموعه از طرف سایت های مذکور می باشد .

-موارد ابطال گارانتي
۱  -صدمات ناشي از ،خراشيدگي ، ضربه ، سقوط ، تماس يا نفوذ آب و مواد شيميايي ،آتش يا حرارت زياد، نوسانات برق ،رعد و برق و حوادث طبيعي
۲ – استهلاک تدريجي قطعه معيوب از قبيل سايش و رنگ رفتگي
۳ – هرگونه تغيير يا دستکاري کارت گارانتي، هولوگرام و يا پاک شدن شماره سريال دستگاه
۴ – اقدام به سرويس ، تعمير و يا هرگونه تغيير در محصول توسط افراد غير متخصص و خارج از مجموعه ی شمال استوک
۵ – هرگونه خرابي در اثر استفاده نادرست از دستگاه و يا در اثر استفاده از باتري و لوازم جانبي تاييد نشده و غير اصلي
۶ – خرابي ناشي از نصب هرگونه نرم افزار و برنامه ای که مورد تاييد مجموعه ی شمال استوک نباشد.