Asus ROG Strix راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ

در این مطلب می خواهیم درباره راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ صحبت کنیم. تکنولوژی امروزه طرفداران زیادی میان مردم دارد. از جمله افرادی که از پرطرفدارترین اشخاص در استفاده از لپ تاپ ها محسوب می شوند، گیمرها هستند. در استفاده گیمینگ از لپ تاپ یکی از آن مواردی است که حتما باید با حساسیت لپ تاپ را انتخاب کرد. اما در شرایط فعلی بازار انتخاب لپ تاپ های دست اول به سادگی امکان پذیر نیست چرا که قیمت بعضی از این لپ تاپ ها خصوصا لپ تاپ های گیمینگ بالاست.

بنابراین بسیاری از افراد تمایل دارند تا به جای خرید انواع دست اول لپ تاپ ها اقدام به خرید نوع استوک نمایند. اما دقت کنید که برای خرید لپ تاپ استوک خصوصا گیمینگ باید از فروشگاه های مجاز اقدام نمایید. لذا می توانید برای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ با قیمت مناسب از طریق بازرگانی شمال استوک ایران اقدام نمایید. در ادامه مطلب می خواهیم درباره راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ بیشتر صحبت کنیم.

ASUS ROG Strix راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ

لپ تاپ استوک گیمینگ لپ تاپ گیمینگ الین ور Alienware m17 Laptop Product Video 2020

لپ تاپ های گیمینگ همان طور که از نام آن ها برمی آید برای استفاده بازی کاربرد دارند. این لپ تاپ ها جز بهترین گزینه ها برای افرادی هستند که نسبت به بازی های رایانه ای علاقه مند هستند. بنابراین باید جز قدرتمند سری های هر برندی باشند. لپ تاپ های استوک گیمینگ با بهره گیری از پردازنده های قوی و کارت های گرافیکی حرفه ای همچون یک غول قدرتمند تکنولوژی زیر بار هیچ فشاری کم نمی آورند. در طراحی لپ تاپ های گیمینگ به دلیل دراختیار داشتن فضای بیشتر در جهت طراحی لپ تاپ می توانند به شکلی حرفه ای و زیبا طرح های مدنظر خود را پیاده کنند.

به صورتی که اغلب لپ تاپ های گیمینگ را به عنوان یکی از زیباترین مدل های لپ تاپ می دانند. برای طراحی لپ تاپ های گیمینگ از ال ای دی های رنگی درجهت زیباسازی و حس برتری این لپ تاپ ها استفاده می شود. جالب است بدانید که عده ای نیز عقیده دارند خرید لپ تاپ گیمینگ حتی برای کسانی که تمایلی به بازی های رایانه ای ندارند هم می تواند بسیار مفید باشد؛ چرا که این لپ تاپ ها برای این که بتوانند بازی ها را با سرعت بالا اجرا کنند نیاز داشتند تا از سخت افزارهایی باکیفیت بالا برای این کار بهره ببرند. اما برای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ باید بدانید که لپ تاپ هایی را گیمینگ می نامند که به بسته بندی آن ها به هر دلیلی باز شده باشد و اصطلاحا دیگر آن ها را آکبند نمی نامند.

Razer Blade راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ
Razer Blade راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ

چه برندهایی لپ تاپ استوک گیمینگ تولید می کنند؟

اصولا انواع گیمینگ لپ تاپ ها در برندهای گوناگونی تولید می شود و شرکت های تولیدکننده سعی می کنند تا در کنار لپ تاپ های اقتصادی خود انواع لپ تاپ گیمینگ را نیز برای طرفداران این سبک طراحی کنند. از جمله شرکت هایی که در تولید لپ تاپ گیمینگ دستی بر فعالیت دارند HP ، Asus ، MSI ، Razer و Acer هستند.

ویژگی‌های لپ تاپ استوک گیمینگ

همان طور که پیش تر نیز بیان شد به دلیل قیمت بالاتر لپ تاپ های آکبند گیمینگ امروزه افراد تمایل دارند تا با هزینه کمتری مدل های بالاتری از این نوع لپ تاپ را خریداری نمایند. به همین دلیل در خرید لپ تاپ گیمینگ توصیه ما نیز این است که با قیمت نسبتا پایین تری دربرابر نوع آکبند لپ تاپ های استوک را با کیفیت بالاتری خریداری کنید. در لپ تاپ های گیمینگ می توانید به طور همزمان از حافظه SSD و HDD استفاده کنید. در زیر دستگاه های گیمینگ امکانات خنک کنندگی قوی برای پیشگیری از داغ کردن دستگاه تعبیه می شود. به علاوه این که به دلیل نیاز این لپ تاپ ها به قدرت بالا از پردازنده های قوی شرکت اینتل با نام AMD در این لپ تاپ ها استفاده می شود.

ASUS ROG Strix راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ
ASUS ROG Strix راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ

یکی از ویژگی های اصلی و مهم لپ تاپ های گیمینگ سرعت بالای اجرای آن هاست. سرعت در واقع به معنای زمان مورد نیاز برای خاموش شدن سیستم است که در لپ تاپ های گیمینگ چیزی درحدود 5 ثانیه طول می کشد. همچنین در این لپ تاپ ها شاهد سرعت بالا در روشن و خاموش شدن این سیستم ها هستیم. جالب است بدانید لپ تاپ های گیمینگ می توانند اطلاعات بسیار بیشتری را نسبت به سیستم های عادی در خود پردازش نمایند. به همین دلیل است که این لپ تاپ ها عملکرد و کارایی بالایی را نسبت به لپ تاپ های معمولی خواهند داشت. این عملکرد بالا باعث افزایش سرعت اجرای برنامه ها نیز می شود. به خصوص برای کسانی که اهل تجارت هستند و مجبورند مدام لپ تاپ خود را روشن کنند استفاده از این لپ تاپ ها باعث افزایش سرعت استفاده از داده ها می شود.

سایر ویژگی های مهم

  • در هنگام خرید لپ تاپ استوک گیمینگ حتما به نسل پردازنده هم دقت نمایید. مثلا لپ تاپ با پردازنده اینتل سری HQ قوی ترین پردازنده است و بعد سری QM و سپس سری M و سری U قرار می گیرد. دلیل سرعت بالای لپ تاپ گیمینگ وجود پردازنده یا CPU قوی است. در لپ تاپ های گیمینگ پردازنده ها برای اینکه بتوانند بازی های سنگین را اجرا کنند قدرت بالاتری دارند.
  • لپ تاپ های گیمینگ برای اجرای بهتر بازی ها حتما باید دارای قطعات باکیفیت باشند. از جمله شامل گرافیک و پردازنده قوی هستند که باعث کیفیت صدا و تصویر بهتری می شود. همچنین داشتن خنک کننده های قدرتمند باعث می شود از آسیب به لپ تاپ جلوگیری شود. علت حضور خنک کننده ها این است که بازی ها اغلب موجب داغ شدن لپ تاپ می شوند که موجب آسیب دیدن قطعات می گردد اما با داشتن فن های قوی این مشکل وجود نخواهد داشت.
Asus ROG Strix راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ
Asus ROG Strix راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ
  • دوام باتری یکی از موضوعاتی است که کاربران سیستم های رایانه ای در هنگام خرید این سیستم ها آن ها را مدنظر قرار می دهند. در مورد لپ تاپ های معمولی باتری های آن ها در حین اجرای بازی های رایانه ای کاهش پیدا می کند. چرا که سیستم های عادی برای استفاده گیمینگ طراحی نشده اند. مصرف باتری بازی ها بالاست و در ساخت لپ تاپ گیمینگ به این موضوع نیز توجه شده است. دوام بالای باتری ها باعث می شود تا باتری لپ تاپ بتواند ساعات طولانی را کار کند بدون این که نیاز به شارژ داشته باشند.
  • در زمینه کیبورد لپ تاپ ها هم، لپ تاپ های گیمینگ دارای یک سری تفاوت هایی نسبت به لپ تاپ های عادی هستند. کیبوردهای لپ تاپ گیمینگ باید دارای کلیدهای نرم و راحت باشند که استفاده طولانی مدت از آن ها خسته کننده نباشد.

برای دریافت راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ می توانید با شماره های انتهای این مقاله با بازرگانی شمال استوک ایران در ارتباط باشید.

راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ

برای سادگی افراد در خرید لپ تاپ استوک گیمینگ ، ما راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ را برای مشتریان ارائه داده ایم. برای این تقسیم بندی در فاکتورهای عمومی و تخصصی تجسس کرده ایم و از همین طریق می توانید نوع لپ تاپ را با توجه به نیاز خود مشخص کنید. اولین قدم در خرید لپ تاپ استوک گیمینگ تعیین نیاز خریدار است زیرا ممکن است نوعی لپ تاپ برای فردی مناسب باشد اما شما نتوانید کارایی که انتظار دارید را از آن لپ تاپ دریافت کنید. پس ممکن است تصور کنید که این لپ تاپ مناسب نیست اما در واقع اینگونه نیست و این یک مساله کاملا شخصی است.

موضوع دیگر این که لپ تاپ ها با مشخصات معمولی و پردازنده های ضعیف نمی توانند نیاز شما به اجرای بازی های سنگین را با سرعت بالا و گرافیک بالا برآورده سازند. حتی اگر بازی را اجرا کند، حین کار ممکن است هنگ نماید و اعصاب شما را خراب نماید. به علاوه این که پردازنده قوی با گرافیک بالا برای کارهای ساده نیاز نیست و همان پردازنده های متوسط هم می توانند این چنین کارهای روزمره را پاسخگو باشند.

درنتیجه بهترین لپ تاپی که مخصوص بازی است باید پردازنده گرافیکی قدرتمندی داشته باشد. این اولین و مهم ترین گزینه است و زمانی که این انتخاب به درستی انجام شود حالا می توانیم به سراغ نمایشگر باکیفیت و رم برویم. درضمن مهم تر از همه این ها باید میزان گرم شدن لپ تاپ را هم بررسی کنند. حتما از دستگاه های خنک کننده برای خنک کردن سیستم داخلی لپ تاپ کمک بگیرند تا به قطعات داخلی لپ تاپ آسیب وارد نشود.

Dell Alienware راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ
Dell Alienware راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ

سایر موارد مورد توجه

مورد بعدی که در هنگام بازی بسیار مورد توجه کاربر قرار می گیرد کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ است. کیفیت صفحه نمایش می تواند به تنهایی لذت بازی کردن را افزایش دهد. خبر خوب این که تمامی لپ تاپ های گیمینگ این صفحه نمایش باکیفیت بالا برخوردار هستند. رزولوشن FULL HD و 4K در لپ تاپ ها بسیار مورد توجه است. ضمنا سرعت رفرش شدن صفحه برای کسانی که اوقات فراغت را به بازی کردن می گذرانند بسیار مهم است و حتی اهمیت آن به اندازه اهمیت صفحه نمایش است. سرعت بالای رفرش باعث می شود در هنگام سرعت گرفتن بازی ، تصاویر را از دست نداده و با همان تصویر حقیقی که در لحظه اول استارت زدید، به بازی ادامه دهید.

سایز استاندارد صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ 15.6 و 17.3 اینچ است. البته ناگفته نباشد که سایزبندی های دیگری نیز در لپ تاپ های گیمینگ وجود دارد اما این دو سایز لپ تاپ بسیار مورد توجه هستند. هرچه سایز صفحه نمایش بزرگ تر باشد مورد تایید بیشتر است. اما این مساله یک موضوع کاملا شخصی است. چرا که هرچه صفحه نمایش بزرگ تر باشد طبیعتا انتظار داریم که وزن لپ تاپ نیز بیشتر باشد. ممکن است حمل و نقل آن قدری برای بعضی افراد دشوار باشد. اما خوب عده ای هم کیفیت تصویر را به این سختی ترجیح می دهند.

موضوع بعدی حجم هارد درایو لپ تاپ است که درواقع میزان فضای ذخیره سازی را تعیین می کند و این به شما کمک می کند زمانی که می خواهید چندین بازی را همزمان نصب کنید به مشکل برنخورید.

راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ Asus ROG Strix
راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ Asus ROG Strix

درنهایت

رم لپ تاپ دیگر موضوعی است که باید به آن پرداخت. رم لپ تاپ شما تعیین کننده این است که سیستم شما توانایی انجام همرمان چندین کار را دارد یا نه. ظرفیت رم لپ تاپ های گیمینگ از 8 گیگ شروع و تا 16 و حتی 32 گیگ ارتقا پیدا می کند. به طور کلی هرچه رم شما بزرگ تر باشد می توانید کارهای بیشتری را به طور همزمان هندل کنید. حتما هم به خاطر داشته باشید که رم یکی از مواردی است که بعدا در صورت نیاز می توانید آن را حتی بیشتر ارتقا دهید.

بازرگانی شمال استوک ایران

تمام تلاش خود را انجام دادیم تا در این مطلب شما را با راهنمای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ به طور کامل آشنا کنیم. امیدواریم که توانسته باشیم با نیل به این هدف به شما در انتخاب درست لپ تاپ استوک گیمینگ راهنمایی های لازم را داده باشیم. اما اگر هنوز هم در این باره سوالاتی دارید یا نیاز است تا درباره لپ تاپ استوک گیمینگ و مشخصات آن ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتما می توانید با شماره های زیر با مشاوران بازرگانی شمال استوک ایران به صورت شبانه روزی در ارتباط باشید.

 

لپ تاپ استوکخرید لپ تاپ استوکانواع لپ تاپ استوک

۰۹۱۱۱۱۷۹۰۱۸